6 rad, jak přežít v otevřených kancelářích

Abyste přežili práci v otevřených kancelářích, měli byste dodržovat:

 -nemluvit příliš hlasitě

-nenosit si do práce páchnoucí potraviny

-nezasahovat do pracovního prostoru svých kolegů

1. Využívejte konferenční místnost

Největším problémem v práci je přijímání soukromých nebo pracovních hovorů. Pokud Vaše pracovní místo není odděleno od ostatních stolů stěnou, dozajista si dokážete poslechnout rozhovor, který vede kolega sedící dva nebo tři metry od Vás. Abyste ostatní kolegy nevyrušovali, využívejte na delší telefonáty místnosti, které jsou k tomu určeny.       

2. Používejte zlaté pravidlo

Nemluvte příliš hlasitě a nenoste si ke stolu páchnoucí potraviny. Buďte pro ostatní příkladem a pokud Vás kolegové budou obtěžovat podobnými věcmi, diplomaticky je na to upozorněte.

3. Nenarušujte soukromí Vašich kolegů

Lidé bývají hákliví nejen na hluk v místnosti a na pachy, ale také na to, pokud jim někdo zabírá jejich pracovní prostor. Dávejte si proto pozor, abyste neokupovali část prostoru Vašeho kolegu.    

4. Používejte sluchátka

I když nemůžete své pracovní prostředí změnit, můžete jej upravit na místo, kde se budete cítit pohodlně. Pokud se potřebujete od Vašich kolegů odstřihnout a zahloubat do své práce, můžete si nasadit sluchátka a vytvořit si svůj vlastní pracovní svět.    

5. Nestěžujte si šéfovi

Neočekávejte, že šéf bude řešit každý jeden Váš problém týkající se práce. V první řadě buďte trpěliví, snažte se problémy vyřešit samostatně, například rozhovorem s kolegou.    

6. Buďte v obraze

Přesto, že se může zdát, že otevřené kanceláře přinášejí více nevýhod než výhod, k jedné pozitivní vlastnosti patří i to, že můžete odpozorovat různé situace v práci, jak mezi kolegy, tak i mezi vedením a podřízenými.

Váš tým DŽOB