8 fantastických triků pro zvýšení produktivity

Pravděpodobně jste netušili, že pokud pracujete v místnosti s nižší teplotou, než je 20 stupňů Celsia, obíráte se o produktivitu. Není to však jediná rušička, díky níž klesá Vaše výkonnost v práci. My Vám pomůžeme, jak si produktivitu můžete zvýšit.

1.Stanovte si seznam Vašich úkolů
Seznam svých pracovních úkolů si můžete psát průběžně. Neměl by však obsahovat více než 15-20 úloh za den. Z nich pak třem nebo čtyřem určete nejvyšší prioritu. Tak budete vědět, které neprodleně musíte provést. Teprve pak se zaměřte na ostatní úkoly.

2.Buďte realisté
Při plnění pracovních úkolů je důležité, dát si ke každému jednomu termín jeho dokončení. Čas každé pracovní úlohy se snažte zkrátit o polovinu.

3.Rychle se zbavte nechtěných úloh
Nepsané pravidlo platí, abyste se pustili do věcí, do kterých se Vám nejvíce nechce. Mnohem rychleji pak provedete ostatní úkoly, protože Vás už nic nebude zpomalovat.

4.Mějte jasně vymezená pravidla                                                                                               Spousta zaměstnanců se snaží vyhnout svým úkolům tak, že je deleguje na ostatní. Pokud jste si 100 procentně vědomi Vašich pravomocí, mějte své limity. Pokud děláte práci za druhé, obíráte se o čas při plnění Vašich úkolů.    

5.Věřte si
Jsme lidé a ne stroje. Pokud cítíte, že Vám klesá produktivita, při plnění úkolů zpomalte. Raději zajděte na malou procházku nebo si jděte vypít kávu. Na pár minut změníte své směřování a Vaše produktivita se Vám opět vrátí plnou silnou.

6.Neustále se vzdělávejte
Čím více informací máte a čím více se učíte ve Vaší oblasti, tím si rozšiřujete obzor a získáváte větší přehled o řešeních problémů a zároveň přicházíte k vyšší kreativitě. Neustále na sobě pracujte a nebojte se požádat o pomoc i Vaše kolegy. I jejich řešení Vás posunou dál.

7.Mějte v kanceláři optimální teplotu
Zaměstnanci udělají až o 44 procent více chyb a jejich produktivita klesá až o polovinu, v případě, že teplota v kanceláři při provádění administrativní práce je nižší než 20 stupňů Celsia. Optimální teplota v kanceláři pro chladné období roku se udává v rozmezí mezi 20-24 stupňi Celsia.

8.Zbavte se všech rušiček
Na cestě k Vaší produktivitě by nemělo nic stát. Sami jistě dobře víte, co Vás o ni obírá. Svou pozornost proto soustřeďte pouze na plnění Vašich pracovních úkolů, na zbylé soukromé aktivity budete mít čas po práci. Největší rušičky v práci představuje soukromá emailová pošta, nebo sociální sítě. Pokud bez těchto dvou sociálních médií nevydržíte, vyčleňte si na ně čas pouze během polední přestávky.

 Tým DŽOB