Barvy rozhodují ... i na pracovním pohovoru

Pokud přijdete na pracovní pohovor, personalisté Vás dokážou zanalyzovat i podle barevnosti oblečení. Osmdesát procent komunikace totiž probíhá neverbální komunikací, a proto nejen oblečení, ale i jeho barva Vás dokážou ukázat v jiném světle.

Čím důležitější je pro Vás pracovní pohovor, o to pečlivěji by měla být příprava na něj. A jde nejen o to, jak budete odpovídat na položené otázky personalistů, ale i výběr ošacení hraje podstatnou roli. To, jakou barvu oblečení zvolíte, může kolikrát ovlivnit Váš úspěch při získání zaměstnání.

Jak se obléknete na pracovní pohovor by mělo odpovídat odvětví a pracovní pozici, na kterou se hlásíte. Jinak se obleče žena, která se uchází o práci v bance a jinak se obleče žena, která chce pracovat v dílně. Vhodné je zjistit si, jaká je firemní kultura ve společnosti, a podle toho zvolit vhodné barvy.

Z psychologického hlediska barvy zprostředkovávají emoce. Svým oblečením vysílá člověk signál o sobě. Pokud se hlásíte na administrativní pozici nebo do státní správy, oblečte si na pohovor méně poutavé barvy - modrou, hnědou nebo neutrální. Bílá barva je také vhodná, protože symbolizuje jasnost, odpovědnost a důvěryhodnost. Pokud Vás drěuhá strana uvidí v oblečení této barvy, podvědomě bude mít zafixovány tyto asociace.

Říká se, že muži s červenou košilí jsou vnímáni druhými lidmi, že mají vyšší společenský status, jsou více atraktivní a zároveň mají vyšší šanci získat novou práci. Co symbolizují ostatní barvy ?


Nejběžnější nošené barvy a jejich symbolika:

1. Modrá
Pokud na pohovor přijdete oblečeni v tmavěmodré barvě nebo v námořnické modři, nemůžete touto barvou nic pokazit. Taková barva symbolizuje člověka, který má vše pod kontrolou. Vyvolává klid, stabilitu, důvěru, důvěryhodnost, spolehlivost a bezpečnost. Je to barva, kterou odešlete zprávu bez jediného slova.

2. Sivá
Po modré barvě je šedá druhá nejoblíbenější barva. Tato barva nepůsobí rušivě na osobu, se kterou budete mít pracovní pohovor a více se zaměří na komunikaci mezi vámi. Šedá barva je tzv. sofistikovaná barva, kterou mohou využít lidé ve svůj prospěch.

3. Černá
Černá barva je tzv. velící barva a představuje autoritu. Černá zároveň symbolizuje smutek, a proto ji používejte velmi opatrně. Pokud ji vhodně zkombinujete s jinými kusy oblečení nebo doplňky (kravata, šátek), nebude černé oblečení působit velmi rušivě.

4. Červená
Červená barva je výrazná a silná barva. Většinou je spojována s energií, vášní, touhou ,silou a zároveň agresí. Druzí lidé velmi reagují na tuto barvu, proto ji používejte pouze střídmě, abyste nevyslali nesprávný signál směrem k personalistovi nebo manažerovi.

5. Bílá
Bílé košile a halenky jsou sázkou na jistotu. Odešlete tím signál o jednoduchosti, čistotě, přesnosti a ochotě.

Získat práci v dnešním světě není jednoduché. O práci bojuje mnohem více lidí, než tomu bylo před krizí. Dejte si proto záležet, abyste na pracovním pohovoru zazářili. Svým oblečením a barevností oblečení dáváte "němé" prohlášení o tom, kdo jste. I výběr správné barvy posílí Váš první dojem.

 

Obecně prostě platí, že šaty dělají člověka

Váš DŽOB tým