Chcete mít v práci dobrou pověst? Neuvěříte, jak snadno se dá získat!

Pokud jste v nové práci, určitě chcete co nejrychleji získat dobrou pověst. Chcete odstartovat svou kariéru a získat respekt a pověst profesionála. To se ale snadněji řekne, než udělá. Existují však tři užitečné tipy, jak Vás Vaši kolegové začnou vnímat jako ověřeného a spolehlivého kolegu, který se v tom, co dělá, opravdu vyzná. Zjistěte, jak na to!

1. Získejte respekt tak rychle, jak se jen dá
Prvním krokem k získání respektu je dodržování firemních pravidel a udržování zdravého vztahu s Vaším šéfem. Pokud máte například ve smlouvě uvedeno, že musíte být v práci od 09:00 do 17:00 hod., buďte vždy v těchto hodinách na svém místě. Dodržováním těchto jednoduchých pravidel ukážete, že jste loajální a zodpovědný zaměstnanec. Pokud si vybudujete tuto pověst, snadněji pak budete moci žádat o výjimky - pokud budete z času na čas potřebovat odejít dříve, zůstat déle na obědě a podobně.

2. Ukažte iniciativu
Jedním z nejlepších způsobů, jak ohromit Vašeho šéfa, je ukázat iniciativu. Mnoho zaměstnanců čeká, že jejich šéf jim řekne, co mají dělat, povede je krok po kroku, případně čekají, dokud jim zadá úkol. Chyba! Nečekejte, ale raději stáhněte iniciativu - cokoliv, s čím můžete pomoci, případně se na něčem podílet, pusťte se do toho. Nebojte se pustit i do role, které se všichni vyhýbají. Takto si totiž získáte jak respekt šéfa, tak i Vašich kolegů - zabijete tak dvě mouchy jednou ranou.

3. Buďte vynalézavý
Pokud jste v práci nový, očekává se od Vás, že se budete hodně ptát. Snažte se však klást rychlé, krátké a ne hloupé otázky. Váš šéf Vás nemůže držet za ručičku celou dobu. Jsou věci, na které musíte přijít sami. Naučte se pracovat samostatně. Máte problém s počítačem? Neutíkejte hned za šéfem, oslovte rovnou Vaše kolegy. Váš nadřízený ocení, že jste situaci vyřešili sami a zároveň jste si začli budovat vztahy s kolegy.

Váš tým DŽOB