Chcete uspět na pracovním pohovoru? Tomuto se raději vyhněte!

Pokud chcete být úspěšní na pohovoru, platí zde několik zásad. Nikdy neříkejte, že nevíte, co chcete v životě dělat, ani to, že Vaším snem je například práce módní designérky, přičemž se ucházíte o odlišnou práci.

Zde je seznam situací, kterým se vyhýbejte, pokud chcete být úspěšní:

1. Na pohovor nepřicházejte o půl hodiny dříve. Zbytečně vyvíjíte tlak na personalistu, který je nucen dokončit svůj pracovní úkol dříve. Pokud máte ve zvyku chodit před termínem schůzky, stačí přijít o pět minut dříve.

2. Pokud víte, že na pohovor dorazíte později, tak nečekejte až odbije dohodnutá hodina. Zavolejte raději o 10 minut dříve, abyste personalistu informovali o Vašem pozdějším příchodu.

3. Při rozhovoru si nedotýkejte obličeje, nenamotávejte si na prst vlasy, ani si nechytejte vousy nebo bradku. Při rozhovoru s druhou osobou není taková neverbální komunikace vhodná a zbytečně personalistu rozptylujete.

4. Po uskutečnění pracovního pohovoru nečekejte 24 hodin, abyste napsal děkovný email. Pošlete email, jakmile přijdete domů. Buďte konkrétní a stručný.

5. Pokud Vás personalista požádá, abyste po ukončení pohovoru vyplnili krátký test, nikdy neodmítejte. Slova, jako nemám čas, nejsou v tomto případě namístě. Pokud odmítnete splnit úkol, nezapůsobíte dobře.

6. Na pohovor přicházejte vždy upravení. Týká se to hlavně žen, kde platí pravidlo: Raději pět minut zpoždění, jak být neupravená.

7. Před pohovorem se vyhýbejte jídlu, které by se mohlo postarat o nepříjemný zápach z Vašich úst.

8. Nikdy před personalistou neříkejte větu, že jste zatím nepřišli na to, co chcete v životě dělat. Na pohovoru se nacházíte proto, abyste získali práci.

9. Před personalistou neříkejte, že jste si přišli pro práci, nebo že tuto práci musíte získat. Buďte otevření, ale nejprve si vytvořte názor o nabízené pracovní pozici a pak můžete vyrukova s Vaším předsevzetím, že byste rádi získali práci, jejíž pracovní náplň se Vám líbí.

10. Namísto otázky, do kolika hodin se ve firmě pracuje, se zeptejte, jaká je pracovní doba a jak bude vypadat Váš typický pracovní den.

11. Pokud se například ucházíte o práci grafického designéra, nikdy před personalistou neříkejte, že Váš sen je pracovat jako módní návrhářka. Otázka, kterou pak můžete dostat je, proč se ucházíte o toto pracovní místo a ne o to, které chcete ve skutečnosti získat.

12. Když se Vás personalista na konci pohovoru zeptá, zda máte nějaké dodatečné otázky, nikdy neodpovídejte, že nemáte. Mějte v záloze připravenou alespoň jednu otázku.

13. Vyhýbejte se otázkám typu, zda se lidé z práce chodí spolu bavit nebo jaký je oblíbený film personalistu.

14. Vyhýbejte se i otázkám typu, zda je firemní kultura otevřená, pokud by měl zaměstnanec ve společnosti zájem změnit pracovní pozici v rámci firmy.

15.Vyhněte se negativnímu vyprávění o Vašich bývalých zaměstnavatelích.

Váš tým DŽOB