Co si obléci na pohovor?

Říká se, že vzhled není vším, nicméně je mimořádně ovlivňujícím faktorem, pokud jde o vyvolání dobrého dojmu u potenciálního zaměstnavatele. Tak, jak se také v supermarketu občas rozhodnete pro výběr produktu kvůli lákavému obalu, také člověk je specifická značka, která se dokáže prodat i na základě zevnějšku.

První dojem se totiž vytváří do několika sekund po střetu s novým člověkem, proto úprava zevnějšku a zejména volba reprezentativního oblečení je na pracovním pohovoru důležitým činitelem. K etiketě patří i vhodný dress-code, což znamená kodex oblékání určující, jak se správně obléci na danou formální událost. Označovat přesně dress-code je velmi složité, výběr šatů by měl určitě korespondovat s kulturou, jakož i směrováním firmy, protože požadavky společnosti na oblékání svých zaměstnanců jsou všude odlišné, co se týče zemí i pracovních sektorů.

Vaše oblečení by mělo být v každé situaci čisté, elegantní, vyžehlené a sladěné, hlavně byste se měli obléci přiměřeně k pozici, o kterou se ucházíte.

5 zásad reprezentativního vzhledu:

- výběr oblečení volte podle typu společnosti, kam se hlásíte a také podle způsobu oblékání lidí pracujících ve stejném oboru

- držte se ověřené klasiky a vyhýbejte se přílišné extravagancí

- šperky vybírejte pečlivě a raději vsaďte na decentnost

- ověřte si jestli Vám nevyčnívají nežádoucí části z obleku nebo naopak, zda se Vám nevhodně neodhaluje pokožka

- řiďte se zásadou "méně je někdy více"

Váš tým DŽOB