Deset (nad)lidských vlastností potřebných pro dosažení úspěchu v práci (2. část)

Praktické dovednosti a Vaše předchozí pracovní zkušenosti jsou určitě v zaměstnání důležité. Abyste však byli úspěšní v práci, potřebujete si k Vašim zkušenostem "přimíchat" nenahraditelné lidské vlastnosti.
 
1. Vyjednávací schopnosti

Dobré vyjednávací schopnosti jsou přínosem v jakékoliv diskusi. Ať už při vyjednávání pracovní nabídky, při vyjednávání o výši platu nebo při prosazování vlastního nápadu v práci před kolegy. Vyjednávací schopnosti nejsou nutné pouze v práci, ale i při komunikaci se zákazníky nebo klienty.
     
2. Schopnost pracovat s otevřenou myslí

Pokud si chcete vytvořit důvěru u druhých lidí a získat jejich respekt, musíte jim dát najevo, že jejich názor bude akceptován a dostanou zpětnou vazbu. Lidé rádi spolupracují s druhými, kteří jsou přístupnější a snadněji se s nimi vychází.
     
3. Smysl pro humor

Smích je výborným "rozprašovačem" napětí a konfliktů nejen v práci. Ještě nikdo nikdy neumřel smíchy, tak když máte možnost, udržujte si v práci dobrou náladu. Nakazíte tím i ostatní kolegy.
     
4. Poznání lidí kolem sebe

Umění při komunikaci s druhými lidmi je v tom, že víte, kdy co říct a jakým způsobem. Každý jednotlivec vyžaduje jiný typ komunikace a podání informací.
     
5. Upřímnost

Upřímnost je nezbytná pro budování důvěry mezi kolegy. Pokud ji jednou ztratíte, těžko ji získáte zpět. Lidé chtějí pracovat s těmi, kterým mohou důvěřovat. Poctivost je základem každého vztahu, a to platí i v podnikání.
     
6. Umět ovládat řeč těla

S druhými lidmi komunikujete, i když s nimi přímo nemluvíte. Komunikujete prostřednictvím řeči Vašeho těla. Proto je důležité, při každé komunikaci se nenechat vyvést z míry a mít pod kontrolou svoje gesta, výraz nebo zabarvení hlasu. Formou neverbální komunikace můžete přispět buď k lepší komunikaci nebo nevědomky ublížit druhým lidem.
     
7. Schopnost aktivně řešit problém

V práci neustále řešíte menší nebo větší pracovní problémy. Žádné však nesmíte odkládat. Je důležité, abyste se postavili problémům čelem. Pokud se jim nebudete vyhýbat, ale budete je hned řešit, stanete se vzorem i pro ostatní kolegy.
     
8. Vůdčí schopnosti

Nemusíte být manažerem, abyste v pracovním kolektivu uplatňovali Vaše vůdčí schopnosti. Můžete pomoci Vašim kolegům, i když nejste ve vedení. Určitě Vaši pomoc nebo radu ocení.
     
9. Společenská etiketa

Nemusíte absolvovat kurz diplomacie, abyste v práci používali jednoduchá a velmi ceněná slovíčka "děkuji" a "prosím". Není třeba jimi plýtvat, ale nebojte se je používat.
     
10. Schopnost být oporou pro druhé lidi a motivovat je

Lidé očekávají a chtějí, aby v ně druzí lidé věřili, bez ohledu na to, zda mohou nebo nemohou být úspěšní. Lidem někdy stačí málo. Potřebují podporu, povzbuzení a mít pocit, že je někdo pochválil, aby měli chuť do další práce.

Pokud zaměstnanci ví, jak se mají chovat k ostatním kolegům, jejich vyhlídky na kariérní úspěch jsou mnohem vyšší, než vyhlídky zaměstnanců, kteří se snaží probojovávat k úspěchu pouze díky výsledkům a nevšímají si svého okolí.

 

Váš DŽOB tým