Jak najít toho správného zaměstnance?

Pověřil Vás šéf uskutečněním výběrového procesu a Vy nemáte žádné zkušenosti? Nezoufejte, máme pro Vás rychlého průvodce, který Vás za několik minut provede světem personalisty.

Při provádění výběrového procesu mějte na paměti důležitou skutečnost: Najít toho správného a kompetentního člověka má dopad na fungování společnosti v budoucnosti. V případě nesprávného výběru můžete dokonce společnost připravit o nemalou sumu peněz.

Představte si, že jste na dlouhé cestě autobusem. Sice děláte na silnici malé zastávky, musíte se však naučit žít s lidmi, se kterými cestujete. Abyste mohli spolu existovat, je třeba, abyste byli ve společnosti s podobně smýšlejícími lidmi stejné krevní skupiny. Jinak se může stát, že do svého cíle nepřijdete. I o tom je výběrový proces.

Výběrový proces by se měl skládat z těchto částí:

 - Konzultace a sestavení požadavků na nového zaměstnance společně s ostatními kolegy

 - Správné zacílení a oslovení těch správných kandidátů

 - Analýza životopisů a žádostí od uchazečů

 - Selekce životopisů - širší a užší výběr kandidátů

Důležitou součástí výběrového procesu je stanovení termínů a jejich dodržení. Termíny by se měly odvíjet od skutečnosti, kdy je potřebný nástup nového kolegy do zaměstnání.

Rady na počátku výběrového procesu:

1.Podle amerického úřadu práce najmutí nesprávného kandidáta stojí společnost 1/3 Vašeho ročního platu. Snižuje se také produktivita zaměstnanců a nesprávný výběr kandidáta má negativní dopad i na ostatní zaměstnance.

2.Inzerát o pracovní pozici publikujte na stránkách společnosti s co nejpřesnějším popisem pracovní pozice a požadavky na nového zaměstnance.

3.Vystupujte vůči ostatním zaměstnancům loajálně. Nedovolte, aby se začaly šířit dezinformace o hledání nového zaměstnance. I současní zaměstnanci mohou být prostředníky při hledání nového člověka. Jestliže jsou zaměstnanci spokojeni s prací ve firmě, budou pracovní nabídku šířit dál a zároveň zlepšovat reputaci společnosti.

4.Hledání nových talentů můžete podpořit i na sociálních sítích. Nezapomeňte publikovat inzerát na pracovní sociální síti LinkedIn a na Facebooku. Inzerát publikujte nejen na firemních profilech, ale i na Vašem profilu. Nového kandidáta můžete oslovit i prostřednictvím Vašich kamarádů a známých.

5.Rozhoďte své sítě nejdále, jak je to jen možné. Podle toho, jaký typ uchazeče hledáte, soustřeďte se na správné cílení. Hledáte mladého a šikovného člověka? Zkuste inzerát zveřejnit na stránkách vysokých škol nebo v různých studentských skupinách.

Váš tým DŽOB