Špatné pohovory! Kdy je chyba na druhé straně.

Pracovní pohovor je o připravenosti obou stran. Kandidáta a také osoby, která uskutečňuje pohovor. Máme pro Vás několik typů pohovorů, kdy není chyba ve Vás, ale na druhé straně.

Vaší rolí je připravit se důkladně na pracovní pohovor. Zjistit všechny dostupné informace o společnosti, o pracovní pozici z inzerátu a umět důležitá fakta z Vašeho pracovního života. Pokud jste 100% připraveni na pohovor, tak byste pomocí Vašich odpovědí měli excelovat. Co však v případě, že s Vámi uskutečňuje pohovor méně zkušená osoba?

Pohovor může provádět personalista, manažer nebo nadřízená osoba odpovědná za přijímací řízení, s těmito osobami získáte celkový dojem o společnosti a nabízeném pracovním místě. Ne vždy však musí být Váš dojem pozitivní.

4 typy nesprávných pohovorů:

1. Příliš výmluvný personalista

Zlaté pravidlo pracovního pohovoru je takové, že uchazeč by měl vyprávět více než personalista. Zkušení "hledači" talentů přesně vědí, co hledají, jaké otázky se mají ptát a tak nechají uchazeče mluvit. Protipólem je výmluvný personalista, který se bude snažit maskovat svou nezkušenost přílišnou výřečností. Pokud se ocitnete tváří v tvář takovému personalistovi, nic nenechávejte náhodě. Stáhněte iniciativu a řekněte všechny důležité informace, které by měl personalista slyšet.

2. Nepřipravený personalista

Tak, jak je Vaším úkolem připravit se na pohovor a zjistit si informace o společnosti, úkolem personalisty je prostudovat si Váš životopis a během pohovoru by Vás měl oslovovat jménem a vědět o Vás základní informace. Zjistíte to ihned na začátku pohovoru.     

3. Pod vedením generála     

 V dnešní době jsou většinou (v těch dobrých případech) pohovory méně formální a konají se v přátelském duchu. Pohovory se změnily na rozhovory a pokud i dnes máte pocit, že jste se ocitli tváří v tvář generálovi, zachovejte si chladnou hlavu. Napijte se sklenice vody a pokračujte s klidným hlasem ve vyprávění. Soustřeďte se více sám na sebe a ne na druhou osobu.
     
4.Zkušenost nade vše

Můžete zažít i situaci, kdy pracovní pohovor neuskutečňuje personalista, ani manažer, ale člověk, jehož místo nahrazujete. Pokud však během rozhovoru vyplyne, že máte více zkušeností, jako člověk působící na daném místě, měli byste se zamyslet nad tím, zda neposkytujete pouze praktické informace, nebo je pracovní pozice určena spíše pro juniora, jako seniora.

 Váš DŽOB tým