Trápíte se s ranním vstáváním? 6 tipů, které Vás dostanou z postele.

Existuje množství důvodů, proč vstávat brzy. Můžete pracovat aniž by Vás vyrušovali členové rodiny či spolupracovníci, máte spoustu času na to, abyste si v klidu zacvičili .

Naneštěstí, to není vždy snadné, zejména pokud jste zvyklí odkládat budík, a pak utíkat na autobus v poslední chvíli. Existuje však několik tipů jak si na brzké vstávání zvyknout.

1. Mějte se na co těšit
Pokud Vás ráno čeká jen rychlá sprcha a spěch do práce, je jasné, že se Vám nebude chtít vylézt z postele. Zkuste si večer napsat seznam pěti věcí, na které se těšíte jako například ranní běh či chutnou snídani.

2. Nastavte si alarm nejen ráno ale i večer
Většina z nás ví, že kvalitní noční odpočinek je jedním z klíčů k bezproblémovému rannímu vstávání. Málokdo se však ví donutit, aby šel spát dostatečně brzy. Zkuste si proto nastavit budík nejen na ráno ale i večer. Když zazvoní, jděte si dát sprchu, oblečte pyžamo a již nepoužívejte žádnou elektroniku.

3. Před spaním vypijte sklenici vody
Zkuste před spaním vypít plnou sklenici vody a biologické potřeby Vás probudí bez problémů.

4. Začněte s příjemnými večerními zvyky
Vědci nedávno identifikovali chování známé jako večerní prokrastinace. Termín můžeme
v podstatě vysvětlit jako neochotu jít do postele přesto, že už nemáme co dělat. Hledáme si různé činnosti, protože uložení se k spánku se nám zdá prostě nudné. Zkuste si udělat zvyk z večerního čtení knihy či poslechu hudby. Tyto činnosti však dělejte jen před spaním, abyste měli motivaci odebrat se do peřin.

5. Nespěte déle než potřebujete
Celkem zřejmě se nám bude vstávat těžko, pokud jsme nespali dostatečně dlouho. Výzkumy však naznačují, že ani opačný případ není tou správnou volbou. Pokud spíme příliš dlouho, vstáváme letargičtí. Důvodem je změna v našich spánkových vzorcích, která může způsobit zvýšenou denní únavu.

6. Najděte si ranní aktivitu
Přihlaste se do ranního kurzu. Vyberte si něco, co Vás bude skutečně velmi zajímat a bavit, abyste to nebyli schopni vyměnit za hodinu spánku navíc. Kurz by měl být placený, koncept ztráty peněz je motivující pro většinu lidí.

Váš tým DŽOB